Napisane przez: Norbert Owczarek | Czerwiec 16, 2012

[15 VI 2012] Komers Diablaków – dzień drugi

W piątek wstaliśmy wcześnie, bo o godzinie 6.00. Toaleta poranna, sprzątanie pokoi, poranne zakupy i pakowanie się na drugi dzień wędrówki. Pogoda była dla nas łaskawa. Niebo nad naszymi głowami przejaśniało się i zaczynało świecić nam słońce. O 7.50 zbiórka z plecakami przed pensjonatem Andzia w Istebnej. Następnie przemaszerowaliśmy do znanej nam już „Karczmy po zbóju” na śniadanie.

Po obfitym śniadaniu dotarł do nas nasz dzisiejszy przewodnik, Pan Radosław Szczepanek. Nie oznaczało to jednak, że Pan Adam się z nami pożegnał. Wręcz przeciwnie. Nasza grupa była prowadzona tego dnia przez dwóch sympatycznych przewodników. Pierwszym punktem kolejnego dnia naszej wyprawy była wizyta w Muzeum Jana Wałacha w Istebnej. Tam uczniowie wysłuchali ciekawych opowieści od kustoszów na temat sławnego artysty, obejrzeli jego pracownię, pamiątki oraz jego dzieła.

Po wizycie w muzeum rozpoczęliśmy o 9.30 naszą wędrówkę w plecakami w kierunku centrum Wisły. Trasa tego dnia wiodła przez Kawulonkę, Połon, Przełęcz Szarculę, Kożińce. Podczas trwania naszego marszu Przewodnicy barwnie opowiadali nam o beskidzkiej przyrodzie, kulturze i historii. Podziwialiśmy wspaniałe widoki i górskie panoramy.

Około godziny 15.00 dotarliśmy do Wisły. Swoje kroki skierowaliśmy do Koliby Taby, gdzie naszą grupę przywitał znany Diablakom Pan Mirek. Tutaj zjedliśmy, jak zwykle przepyszny posiłek. Tym razem były to grule z omastą i maślanką. Potrawa, którą zjedliśmy z takim apetytem, że nie obyło się bez wielu dokładek.

Kiedy już zaspokoiliśmy głód i trochę odpoczęliśmy wyruszyliśmy z przewodnikiem na spacer po Wiśle. Zobaczyliśmy Park Zdrojowy, Amfiteatr z rzeźbą przedstawiającą Stanisława Hadynę, Dom Zdrojowy z figurą Adama Małysza wykonaną z czekolady, tablicę ku pamięci dr Juliana Ochorowicza oraz Aleję Gwiazd Sportu.

Następnie udaliśmy się na stację kolejową Wisła Uzdrowisko. Pożegnaliśmy się z przewodnikami beskidzkimi, którzy nam towarzyszyli podczas komersu i wsiedliśmy do pociągu, który o 17.27 odjechał w kierunku Katowic. W Katowicach byliśmy przed godziną 20.00. Do Dąbrowy Górniczej dojechaliśmy autobusem linii 814 około godziny 21.oo. Oficjalnie wycieczka zakończyła się 21.10, kiedy to ostatni uczestnik został odebrany przez swoją rodzinę.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspaniałą turystyczną atmosferę. Panu Adamowi i Panu Radkowi  za profesjonalne prowadzenie grupy. Panu Łukaszowi i Panu Konradowi za doskonałą opiekę nad młodszymi uczestnikami wycieczki. Właścicielom Karczmy po Zbóju w Istebnej oraz Koliby Tabu w Wiśle za wspaniałą gościnę i niepowtarzalną turystyczną atmosferę. Beskidom jak zawsze, dziękuję za to że są i możemy w nich aktywnie wypoczywać.