Napisane przez: Norbert Owczarek | Wrzesień 23, 2012

[22 IX 2012] Pożegnanie lata – Soszów Wielki (886 m n.p.m.)

Pierwsza wycieczka Koła Miłośników Beskidów Diablaki w roku szkolnym 2012/2013 przeszła już do historii…

Jak przystało na prawdziwych miłośników górskich wędrówek lato pożegnaliśmy w przepięknej, beskidzkiej atmosferze. W sobotę rano kilkudziesięcioosobowa, połączona grupa „Diablaków” i „Rogaczy” wysiadła na peronie stacji Wisła Uzdrowisko. Czekała na nas dwójka sympatycznych przewodników beskidzkich –  Pani Aldona i Pan Radek. Po krótkim powitaniu oraz odprawie z przewodnikiem wyruszyliśmy o godzinie 10.00 niebieskim szlakiem w kierunku Schroniska na Soszowie.

Po stromym momentami podejściu niebieskim szlakiem dotarliśmy do zbudowanego w roku 1932 Schroniska na Soszowie (792 m n.p.m.). W ciągu półgodzinnej przerwy mieliśmy okazję odpocząć oraz posilić się. Następnym etapem była wspinaczka czerwonym szlakiem na szczyt Soszowa Wielkiego (886 m n.p.m.), który osiągnęliśmy przed 13.00. Ze szczytu roztaczała się przepiękna, beskidzka panorama z doskonale widocznym szczytem najwyższego wzniesienia Beskidu Śląskiego – Skrzycznego (1257 m n.p.m.).

Ze szczytu Soszowa Wielkiego zaczęliśmy się kierować w kierunku Wisły nowym, zielonym szlakiem. Szlakiem, którego nie ma jeszcze na mapach oraz szlakiem, który przebyliśmy jako pierwsze Koło Miłośników Beskidów. Przed godziną 14.00 dotarliśmy na szczyt Józefuli (779 m n.p.m.) gdzie rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski i chleb nad ogniskiem.

Punktualnie o godzinie 15.00 kontynuowaliśmy marsz zielonym szlakiem w kierunku Centrum Wisły. Po godzinie dotarliśmy w okolice dworca PKS i w pobliskim sklepie spożywczym mogliśmy uzupełnić zapasy. Ogromną popularnością wśród uczniów cieszył się „czteropak” FRUGO ze szklanką :).

Pożegnaliśmy prowadzących grupę przewodników i udaliśmy się na peron. Następnie pociąg Kolei Śląskich, autobus KZK GOP i o godzinie 20.30 przed głównym wejściem do SP 18 ostatni młodzi uczesnicy wycieczki zostali przekazani swoim rodzicom.

Dziękuję wszystkim uczestnikom wycieczki za sympatyczną, turystyczną atmosferę. Opiekunom za pomoc podczas trwania wyprawy. Przewodnikom za bezpieczne i profesjonalne prowadzenie grupy. Pogodzie za to, że po raz kolejny była nam łaskawa i przez kilka godzin świeciło nam pełne, jesienne słońce oraz nie spadła ani jedna kropla deszczu. Beskidom dziękuję jak zwykle za to, że są!