Napisane przez: Norbert Owczarek | Październik 1, 2012

[29-30 IX 2012] III Rajd Górski Szlakami Beskidzkiej 5 – dzień pierwszy

Rajd Górski Szlakami Beskidzkiej 5 wszedł na stałe do kalendarza wycieczek Koła Miłośników Beskidów Diablaki. W ostatni weekend września uczestniczyliśmy w nim już po raz trzeci. Tym razem chęć uczestnictwa w rajdzie zadeklarowała dość znaczna liczba 27 uczestników.

Tradycyjnie spotkaliśmy się w sobotni poranek o godzinie 6.30 przed głównym wejściem do naszej szkoły. Przemaszerowaliśmy sprawnie na przystanek autobusowy, który zawiózł naszą grupę do centrum Dąbrowy Górniczej. Stamtąd dostaliśmy się pociągiem Kolei Śląskich do Ustronia Zdroju.

Na peronie stacji Ustroń Zdrój pojawiliśmy się o godzinie 9.30. Sprawnie przemaszerowaliśmy na ustroński rynek, gdzie zbierały się ekipy rajdowe z różnych zakątków Polski. Powitał nas nasz znajomy przewodnik beskidzki – Pan Radosław Szczepanek.

Na trasę pierwszego dnia rajdu wyruszyliśmy oficjalnie o godzinie 10.30. Atrakcją dla wszystkich uczestników tego etapu był fakt, że część trasy wędrowaliśmy poza szlakiem lub „starym”, nieużywanym fragmentem żółtego szlaku. W ten sposób dotarliśmy na zbocza Czantorii Małej, gdzie następnie kontynuowaliśmy naszą wędrówkę czarnym szlakiem, aż do najwyższego punktu jaki mieliśmy osiągnąć tego dnia. Do szczytu Czantorii Wielkiej (995 m n.p.m.), gdzie dotarliśmy o 14.30. Tutaj nastąpiła dłuższa przerwa, którą spędziliśmy posilając się i nabierając sił do dalszej wędrówki.

O godzinie 15.00 zaczęliśmy schodzić czerwonym szlakiem. Po stromym zejściu dotarliśmy na Przełęcz Beskidek o godzinie 16.00. Stamtąd zeszliśmy do Wisły Jawornika, a następnie swoje kroki skierowaliśmy do Centrum Wisły – do Hotelu Piast, który był naszym miejscem noclegowym i gastronomicznym.

Po rozlokowaniu w pokojach udaliśmy się do Domu Wczasowego Jarzębata, gdzie miała odbyć się  wieczorna impreza dla uczestników rajdu. Niewątpliwą atrakcją wieczoru był występ Kapeli Sarpackiej, która wystąpiła ze skocznym, góralskim repertuarem. Kolejnym punktem wieczoru było ognisko z pieczeniem kiełbasek i chleba. Po tej nietypowej kolacji nastąpiły dwa miłe elementy tego wieczoru. Pierwszym był konkurs turystyczny, w wyniku którego nasze Koło wygrało atrakcyjne, turystyczne nagrody. Drugim elementem było wręczenie nam Pucharu Kół Miłośników Beskidów. Jest to pierwszy i jedyny tego typu trofeum, przyznane przez pomysłodawców Ogólnopolskiej Akcji „Poznaj Beskidy” za wyróżniającą się działalność Diablaków na tle pozostałych, blisko stu, innych Kół. Wyróżnienie dla nas bezcenne i motywujące do dalszego, aktywnego robienia tego co lubimy – wyjazdów w góry.

Czas szybko mijał i musieliśmy wracać do Hotelu Piast. O ile pogoda pierwszego dnia była fantastyczna (świeciło słońce i było ciepło) , to wieczorem pogoda zrobiła Diablakom psikusa. Wracaliśmy do hotelu w strugach deszczu. Dobrze, że mieliśmy niedaleko…

Pełni wrażeń po bardzo intensywnym dniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.

Statystyki pierwszego dnia  III Rajdu Górskiego Szlakami Beskidzkiej 5:

Dystans – 21,42 km (niekompletny wynik na naszym profilu endomondo spowodowany był rozładowaniem telefonu)

Przewyższenia – 1353 m

Czas marszu – 7:36:19.

Responses

1. Wycieczka była super ! Będę ją pamiętać bardzo długo i nie mogę się
    doczekać kolejnej !
    Pozdrowienia dla wszystkich DIABLAKÓW
    Natalia ❤

• Cieszę się ogromnie, że wycieczka podobała się turystce, która była z Diablakami na wielu wycieczkach. Z tego co piszesz Natalio wynika, że spotkamy się jeszcze wielokrotnie na górskich szlakach. Pozdrawiam Ciebie i wszystkich sympatyków KMB Diablaki.