Napisane przez: Norbert Owczarek | Październik 2, 2012

[29-30 IX 2012] III Rajd Górski Szlakami Beskidzkiej 5 – dzień drugi

Pobudkę mieliśmy o godzinie 6.00. Toaleta poranna, pakowanie plecaków, sprzątanie w pokojach – w taki oto sposób minął nam czas do śniadania. Po trudach wczorajszego dnia ze smakiem zjedliśmy przygotowaną nam w Restauracji Ogrodowej jajecznicę. Posileni wyruszyliśmy na spotkanie z przewodnikiem do wiślańskiej dzielnicy Jarzębata.

O godzinie 8.30 rozpoczęliśmy naszą górską wędrówkę. Trasa tego dnia wiodła poprzez Polanę Jarzębatą –Kamienny (790 m n.p.m.) – Trzy Kopce Wiślańskie (810 m n.p.m.). Podczas prawie dwugodzinnej wędrówki przewodnik ciekawie opowiadał nam roztaczających się przed nami górskich panoramach, otaczającej nas przyrodzie i historii regionu, w którym spędzaliśmy aktywnie czas. Największe zainteresowanie wśród młodszych uczestników wzbudziły opowieści o zbójnikach.

Dotarliśmy około 10.30 do bufetu górskiego – Telesforówki. Tam mieliśmy dłuższą przerwę, którą wykorzystaliśmy by zregenerować siły, podziwiać widoki oraz tradycyjnie już raczyć się przepyszną szarlotką.

Następnie ruszyliśmy w dalszą drogę trasą Gościejów (810 m  n.p.m.) – Wrota Gościejowskie – Wisła Gościejów – Wisła Uzdrowisko. Do Restauracji Ogrodowa dotarliśmy przed godziną 15.00.Tam zostaliśmy ugoszczeni typowo wojskową grochówką, którą ze smakiem zjedliśmy.

Po turystycznym obiedzie udaliśmy się jeszcze na spacer wiślańskim deptakiem. W Domu Zdrojowym obejrzeliśmy czekoladową figurę Adama Małysza oraz na pobliskich straganach zakupiliśmy pamiątki.

Podróż do Dąbrowy Górniczej minęła nam bardzo szybko w wesołej atmosferze, która udzielała się innym pasażerom. Tradycyjnie już około 20.30 ostatni uczestnik rajdu został przekazany swojej mamie i oficjalnie zakończyliśmy naszą wyprawę.

Uważam, że rajd był udany… Większość uczestników zadeklarowała chęć uczestnictwa w kolejnej, dwudniowej, jesiennej imprezie … Dziękuję wszystkim za udział i zapraszam na kolejną wspólną wyprawę.

Statystyki drugiego dnia  III Rajdu Górskiego Szlakami Beskidzkiej 5:

Dystans – 16,25 km (wynik na naszym profilu endomondo spowodowany jest najprawdopodobniej gubieniem sygnału GPS przez telefon)