Napisane przez: Norbert Owczarek | Czerwiec 8, 2013

[8 VI 2013] “Sprzątamy Beskidy z PTT 2013″ rejon Hrobaczej Łąki – relacja

Dzisiaj wybraliśmy się na kolejną wycieczkę w ramach akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT 2013”. Grupa członków i sympatyków KMB Diablaki była tego dnia liczna, bo 17 osobowa. Busem udaliśmy się w Beskid Mały. Wędrówkę rozpoczęliśmy około 9.00, przemieszczając się żółtym szlakiem z Żarnówki Dużej przez Hrobaczą Łąkę, Przełęcz u Panienki do miejscowości Kozy. Dłuższą przerwę w marszu mieliśmy w schronisku na Hrobaczej Łące, gdzie poza posiłkiem i sesją zdjęciową, raczyliśmy się górskimi panoramami. Podczas wędrówki zbieraliśmy różnorodne śmieci, zalegające na górskich szlakach. Łącznie zebraliśmy ich w tym dniu 200 litrów.

Górski etap wycieczki zakończył się w parku w Kozach około godziny 14.00. Nastąpiło tam spotkanie wszystkich ekip biorących tego dnia udział w podsumowującej akcję wycieczce. Były tam grupy z Bielska Białej, Chrzanowa, Kóz, Porąbki i oczywiście z Dąbrowy Górniczej. Razem 63 osoby, które zebrały tego dnia 1500 litrów śmieci.

Organizatorzy przygotowali dla uczestników szereg konkursów „niespodzianek”. Należy wśród nich wymienić: na rozpoznanie tropów zwierząt, na rzut śmieciem do kosza, na hasło lub wiersz promujący akcję, na udowodnienie tężyzny fizycznej w ściskaniu rosyjskiego ustrojstwa, na ustalenie kierunków świata, na najszybsze wysłanie sms-a do prowadzącego. Wzięliśmy jako Koło Miłośników Beskidów czynny udział w większości zmagań. Potem nastąpiło oficjalne podsumowanie akcji przez Szymona Barona – prezesa Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego.

Wycieczka zakończyła się około 17.00 przed głównym wejściem do Szkoły Podstawowej nr 18 w Dąbrowie Górniczej. To ostatnia wycieczka w ramach tej akcji w bieżącym roku kalendarzowym. Już teraz gorąco zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w przyszłorocznej edycji akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT”. Akcji, której Koło Miłośników Beskidów Diablaki w roku 2014 będzie oficjalnym współorganizatorem.