Napisane przez: Norbert Owczarek | Kwiecień 2, 2014

[29 – 30 III 2014] V Rajd Górski Szlakami Beskidzkiej 5 – relacja

W miniony weekend grupa uczniów i sympatyków Koła Miłośników Beskidów Diablaki wybrała się na dwudniową imprezę turystyczną, a mianowicie na V Rajd Górski Szlakami Beskidzkiej 5. Rozpoczęliśmy tradycyjną już zbiórką przed głównym wejściem do szkoły w sobotę o godzinie 7.15, skąd dwudziestu trzech uczestników udało się w podróż. Najpierw autobusem KZK GOP, potem pociągiem KŚ. Tak podróżowaliśmy do stacji Wisłą Głębce, gdzie miał miejsce start Rajdu. Przewodnikiem naszej grupy na najbliższe dwa dni został Pan Grzegorz Kudzia (serdecznie pozdrawiamy!!!).  Ta edycja Górskiego Rajdu Szlakami Beskidzkiej 5 okazała się rekordowa pod względem liczby uczestników, których było aż 164. Po godzinie 11.00 wyruszyliśmy na górskie szlaki. Trasa Rajdu przedstawiała się następująco:

I dzień: Wisła Głębce (562 m n.p.m.) – Groniczek – Grapa (741 m n.p.m.) – Czupel (882 m n.p.m.) – Smerekowiec (835 m n.p.m.) – Jaworzyna (799 m n.p.m.) – Przeł. Salmopolska (934 m n.p.m.) – Kotarz (964 m n.p.m.) – Hyrca (929 m n.p.m.) – Beskidek (850 m n.p.m.) – Szczyrk Centrum (514 m n.p.m.) – OW Panorama

II dzień: OW Panorama – Klimczok (1117 m n.p.m.) – Szczyrk Centrum (514 m n.p.m.)

Pierwszy dzień rajdu upłynął nam przy prawdziwie wiosennej, słonecznej pogodzie. Tego dnia przez prawie 8 godzin wędrowaliśmy górskimi szlakami z Wisły Głębiec do Szczyrku. Po drodze mieliśmy kilka postojów i jedna dłuższą przerwę na Przełęczy Salmopolskiej. Do Szczyrku schodziliśmy już po zachodzie słońca, przy świetle latarek, „czołówek”, telefonów komórkowych. Uzupełniliśmy zapasy w sklepie spożywczym, zostaliśmy podwiezieni autokarem do OW Panorama i tam zakwaterowani. O godzinie 21.00 rozpalone zostało ognisko, przy którym piekliśmy kiełbaski. Towarzyszył temu występ kapeli autentycznych górali ze Szczyrku. Około godziny 22.00 kiedy kapela zakończyła występ, a wszyscy turyści pojedli nastąpił uroczysty moment wręczania wyróżnień dla wyróżniających się podczas rajdu drużyn. Koło Miłośników Beskidów DIABLAKI otrzymało wyróżnienie w V Górskim Rajdzie Szlakami Beskidzkiej 5 za organizację kampanii „Góry Cooltury”. Następnie nastąpił moment losowania nagród i pamiątkowych upominków. Losującymi było dwóch „Diablaków” i szczęście nam wyjątkowo sprzyjało. Kilkanaście nagród trafiło do członków i sympatyków naszego Koła. Około godziny 22.30 po całym dniu wrażeń udaliśmy się do pokoi na zasłużony odpoczynek i sen.

Noc była krótsza o godzinę z powodu zmiany czasu z zimowego na letni. Pobudka o 6.00, od 7.00 śniadanie. Potem porządki w pokojach, pakowanie plecaków, by o godzinie 9.00 stanąć na porannej odprawie z przewodnikiem. Tutaj zostaliśmy zapoznani z planami na dzisiejszy dzień. Celem naszej dzisiejszej górskiej wędrówki był Klimczok. Na jego szczycie stanęliśmy po godzinie 11.00. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie z flagą kampanii „Góry Cooltury”,  rozdawaliśmy napotkanym na szczycie, a następnie w schronisku i na szlaku zejściowym do Szczyrku ulotki informujące o naszej kampanii. Do Szczyrku dotarliśmy przed godziną 14.00. W Karczmie Na Brzegu raczyliśmy się przepyszną grochówką. Wzięliśmy także jako Koło udział w Konkursie Wiedzy Krajoznawczej i zajęliśmy II miejsce!!! Następnie zakupiliśmy pamiątki, wsiedliśmy w busa i dotarliśmy do Bielska – Białej. Stamtąd zatłoczonym do granic możliwości pociągiem dotarliśmy do Katowic, by przesiąść się po raz ostatni w pociąg do Częstochowy, którym dotarliśmy do stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Zmierzając przed szkołę nasza grupa stawała się coraz mniej liczna, a to za sprawą odbierania młodych turystów przez ich rodziców. Ostatnia młoda turystka została przekazana rodzicom około godziny 21.00 i wtedy oficjalnie zakończyła się nasza dwudniowa wycieczka.

Responses

1. Ja nie lubie zdjęć a jestem na kilku jeszcze jakoś dziwnie wyglądam :/ Ale wycieczka fajna 🙂

2. Mnie wycieczka się podobała. Mam nadzieje, że będę mógł jeździć na następne rajdy 🙂 Jak czytałem opis i przeglądałem zdjęcia to się śmiałem 😉