Napisane przez: Norbert Owczarek | Wrzesień 29, 2014

[28 IX 2014] „45 Górski Rajd Zagłębiaków” – relacja

45 Górski Rajd Zagłębiaków dla sympatyków Koła Miłośników Beskidów Diablaki rozpoczął się w niedzielny poranek zbiórką przed głównym wejściem do naszej szkoły.  Ogromna liczba uczniów i ich rodziców oraz nauczycieli wyruszyła o godzinie 6.40 dwoma autokarami w Beskid Śląski.

Dojechaliśmy do Wisły Jawornik przed godziną 9.00. Po krótkiej odprawie z Panią przewodnik Danutą Utrat wyruszyliśmy czarnym szlakiem w kierunku Przełęczy Beskidek. Po kilkudziesięciu minutach osiągnęliśmy przełęcz i zmieniliśmy kolor szlaku na czerwony. Około godziny  11.00 dotarliśmy w okolice Schroniska pod Soszowem, gdzie nastąpiła dłuższa przerwa w wędrówce. Uczestnicy wycieczki wykorzystali ją na spożywanie posiłków, podziwianie górskich panoram, a najmłodsi na beztroską zabawę na „placu zabaw”.

W samo południe rozpoczęliśmy zejście niebieskim szlakiem do Wisły Jawornik. Po dotarciu do autokarów podjechaliśmy do centrum Wisły, by zgłosić się na mecie rajdu. Tutaj bardzo dokładnie sprawdzono zawartość mojego plecaka pod kątem przydatności turystycznej. Organizatorów w zdumienie wprawiło posiadanie przeze mnie nawet lornetki, śpiwora czy karimaty. Pierwszy sprawdzian dla naszej grupy zakończony zdobyciem maksimum punktów.

Kolejnym sprawdzianem dla naszej grupy był turystyczny posiłek w jednej restauracji przy Placu Hoffa. Tylko najdzielniejsi zjedli go w całości, a jeden bohater poprosił dokładkę. Później było już z górki. Finał konkursu krajoznawczego nie wypadł nam najlepiej. Za to w konkursie sprawnościowym nagrodę i miejsce wywalczyła Zosia z Ia. Zaprezentowaliśmy się także wokalnie na scenie. Kwartet dziewczyn z VI b, przepięknie wykonał utwór „Wędrowanie”. Szóstka najmłodszych uczestników z naszej szkoły wróciła obdarowana upominkami od organizatora rajdu – Miejskiego Oddziału PTTK w Dąbrowie Górniczej.

Nadszedł także moment, na który czekali przedstawiciele kilku dąbrowskich szkół podstawowych obecni tego dnia na rajdzie – przyznanie pucharu za I miejsce w kategorii szkół podstawowych. Prezes Miejskiego Oddziału PTTK – Pani Zenobia Przybyła ogłosiła zwycięzcę. Historia lubi się powtarzać… W ubiegłym roku Rajcza, w tym roku Wisła okazała się szczęśliwym miejscem dla naszego koła.

Dyplom dla najlepszej szkoły w kategorii Szkół Podstawowych w 45 Górskim Rajdzie Zagłębiaków z metą w Wiśle oraz Puchar Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej Zbigniewa Podrazy za zajęcie I miejsca w kategorii Szkół Podstawowych przyznano Szkole Podstawowej nr 18 w Dąbrowie Górniczej.

Rajd ten przeszedł do historii jako rekordowy pod względem frekwencji uczestników z naszej szkoły. Blisko 90 osób związanych z KMB Diablaki stawiło się na mecie w wiślańskim amfiteatrze.   Stanowiliśmy najliczniejszą grupę biorącą udział w tej imprezie, byliśmy ponadto najbardziej charakterystyczni za sprawą naszych banerów, prowadzonej kampanii „Góry Cooltury” i atmosferze jaka panowała w naszych szeregach.

Chciałbym podziękować Wszystkim razem i każdemu z osobna za udział w wycieczce, za wytrwałość na trasie, za cierpliwość na mecie rajdu. To dzięki Wam ten rajd był barwny i radosny. Już dzisiaj gorąco zapraszam Wszystkich do udziału w przyszłorocznej jego edycji, jak również do czynnego udziału w kolejnych wycieczkach Koła Miłośników Beskidów DIABLAKI ze Szkoły Podstawowej nr 18 w Dąbrowie Górniczej.