Napisane przez: Norbert Owczarek | Listopad 16, 2014

[15 XI 2014] Jesień w Beskidzie Śląskim – Skrzyczne (1257 m n.p.m.) – relacja

W sobotni poranek 15 listopada 2014 roku kilkudziesięcioosobowa grupa turystów związanych z Kołem Miłośników Beskidów Diablaki wyruszyła na kolejną, górską wyprawę, tym razem w Beskid Śląski. Celem naszej dzisiejszej wyprawy był najwyższy szczyt wspomnianego wyżej pasma górskiego – Skrzyczne (1257 m n.p.m.).

Przejeżdżając autokarem przez centrum Szczyrku dołączyliśmy do naszej grupy dwoje naszych dzisiejszych przewodników beskidzkich – Radosława Szczepanka i Aldonę Kołatę. Podczas przejazdu na Przełecz Salmopolską zostaliśmy zapoznani z zasadami i regułami bezpiecznego poruszania się po górskich szlakach.

Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy około godziny 8.30 z Przełęczy Salmopolskiej. Trasa przebiegała przez Malinów, Malinowską Skałę, Małe Skrzyczne. Pogoda nam dopisała. Było ciepło, słonecznie i bardzo wietrznie. Wszystkie te czynniki atmosferyczne sprawiły, że wędrowało nam się bardzo przyjemnie rozkoszując się otaczającymi nas dookoła górskimi panoramami.

Szczyt Skrzycznego osiągnęliśmy prawie w samo południe. Oczywiście nie mogło zabraknąć pamiątkowych zdjęć zarówno grupowych, jak i indywidualnych. Dłuższy postój mieliśmy w Schronisku na Skrzycznem. Po nabraniu sił zeszliśmy do centrum Szczyrku, gdzie pożegnaliśmy się z Panią Aldoną i Panem Radosławem, by następnie odjechać autokarem w kierunku Dąbrowy Górniczej. Oficjalnie wycieczka zakończyła się o godzinie 18.00, kiedy to ostatni, młody turysta został odebrany przez swoich rodziców.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za obecność i już dzisiaj zapraszam na kolejne górskie wycieczki Koła Miłośników Beskidów Diablaki. Dziękuję Panu Romanowi – kierowcy autokaru, za to że szczęśliwie dojechaliśmy tam i z powrotem.  Dziękuję również Panu Radosławowi Szczepankowi i Aldonie Kołacie – naszym przewodnikom, za to że w sympatycznej atmosferze, bezpiecznie poprowadzili nas po górskich szlakach.