Napisane przez: Norbert Owczarek | Marzec 15, 2015

[14 III 2015] Góry Opawskie – Biskupia Kopa (889 m n.p.m.) – relacja

Koło Miłośników Beskidów Diablaki postanowiło wybrać się w sobotę 14 marca na pierwszą, tegoroczną górską wycieczkę. Na porannej zbiórce przed szkołą stawiła się czterdziestoosobowa grupa miłośników górskich wędrówek, których nie przestraszyła pochmurna i deszczowa pogoda.

Wyruszyliśmy autokarem o 8.00 w kierunku południowego – zachodu naszego kraju by po prawie  trzygodzinnej podróży dotrzeć do Jarnołtówka. Stamtąd żółtym szlakiem rozpoczęliśmy wędrówkę na najwyższy szczyt Gór Opawskich – Biskupią Kopę.

Odwaga i wytrwałość wszystkich dzisiejszych uczestników wycieczki została nagrodzona przez opatrzność . Opady deszczu po rozpoczęciu marszu przez grupę, szybko zamieniły się w opady śniegu. Krajobraz i widoki zmieniały się wraz z wysokością – od ponurego, szarego wiosennego po idealnie biały zimowy. Na szlaku znajdowała się tak znaczna liczba śniegu, że uczestnicy bez problemu stoczyli regularną bitwę na śnieżki.

Na szczycie Biskupiej Kopy stanęliśmy około godziny 13.00. Nie obyło się bez pamiątkowej sesji zdjęciowej. Niektórzy uczestnicy postanowili także wejść na szczyt znajdującej się tam wieży widokowej.  Zejście do schroniska kilku uczestników postanowiło skrócić zjeżdżając „na czym się da”.

W Schronisku pod Kopą spędziliśmy prawie godzinę odpoczywając i posilając się. Droga powrotna do autokaru minęła szybko. Po 16.00 wyjeżdżaliśmy z Jarnołtówka do Dąbrowy Górniczej. Z żalem opuszczaliśmy zimową scenerię Gór Opawskich.

Około godziny 19.00 dotarliśmy bezpiecznie przed szkołę. Tutaj oficjalnie zakończyła się nasza kolejna górska wycieczka.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za obecność i już dzisiaj zapraszam na kolejne górskie wycieczki Koła Miłośników Beskidów Diablaki. Dziękuję Panu Andrzejowi – kierowcy autokaru, za to że szczęśliwie dojechaliśmy tam i z powrotem.  Oczywiście dziękuję Pani Bożenie Warońskiej – przewodnikowi sudeckiemu, za to że w sympatycznej atmosferze, bezpiecznie poprowadziła nas po górskich szlakach.