Napisane przez: Norbert Owczarek | Luty 6, 2017

[6 II 2017] „K2” – prelekcja Artura Małka

Tydzień rozpoczął się dla członków Szkolnego Koła Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego „Diablaki” długo oczekiwanym  spotkaniem z bardzo utalentowanym wspinaczem urodzonym i mieszkającym w Tychach – Panem Arturem Małkiem. Lista przebytych przez niego górskich dróg i osiągnięć w górach jest znana pasjonatom „pionowego świata” na siedmiu kontynentach.  Pomimo bardzo napiętego harmonogramu, znalazł chwilę by spotkać się z młodymi miłośnikami gór w naszej szkole.

Pan Artur przedstawił nam w wyjątkowo ciekawy i barwny sposób, okraszony wyjątkowymi zdjęciami i filmami, cały przebieg wyprawy z 2014 roku na najwyższy szczyt Karakorum i drugi szczyt Ziemi. Uczestniczyliśmy w wyprawie od momentu wylądowania samolotu w Pakistanie, następnie jazda autami terenowymi po Karakorum Higway, później 120 kilometrowy trekking z karawaną do bazy głównej pod K2. Tam poznaliśmy jak wygląda życie w obozie na wysokości 5000 m npm.

Następnie stopniowo zdobywaliśmy aklimatyzację: obozy pierwszy, drugi, trzeci, powroty w dół i znowu w górę. Wspinaliśmy się kominem House,a, a następnie Czarną Piramidą. Poznaliśmy co to choroba wysokogórska, oraz jak wygląda „zima” w lipcu. Wzieliśmy udział w ataku szczytowym, oraz szczęśliwym zejściu do bazy.

Dodatkowo zebrani mieli możliwość zobaczenia kombinezonu letniego, oraz sprawdzonych w terenie czekanów i raków – wszystkie przywiezione specjalnie przez Pana Artura na tę okoliczność do naszej szkoły. Dziennikarkom ze szkolnej gazety udało się przeprowadzić wywiad, a na naszej fladze pojawił się  pamiątkowy wpis.

Bardzo dziękujemy Panu Arturowi Małkowi za wizytę w naszej szkole i fantastyczną prelekcję i pokaz sprzętu. W głębi serca liczymy, że jeszcze kiedyś dane nam będzie się spotkać jeśli nie w naszej szkole, to może na górskich szlakach… Serdecznie pozdrawiamy Pana Artura, życzymy mu spełnienia marzeń i realizacji wszystkich postawionych sobie celów: zarówno górskich, zawodowych, a także rodzinnych.